Paliec mājās un kļūsti gudrāks!

2.b klases skolēni – kuģu būves meistari

Daugavpils pilsētas Bērnu un jauniešu centrs “Jaunība” organizēja tehniskās modelēšanas darbu konkursu “Jūras viļņos”.

Vairāki 2.b klases skolēni nolēma piedalīties šajā konkursā. Kopā ar vecākiem tika meklētas idejas, kāda tipa kuģus skolēni varētu konstruēt. Timurs izvēlējās būvēt pirātu buru kuģi, bet Rolands – pasažieru laineri. Transports – tā vairāk ir zēnu nodarbošanās. Savukārt Alīna nolēma izmēģināt savu laimi, konstruējot atpūtas buru laivu.

Skolēni centieni un kuģu būves darbi tika augstu novērtēti: visi trīs ieguva godalgotas vietas. 1.vieta par darbu tika piešķirta Timuram Matešam, 2.vieta – Rolandam Kalinkam, bet 3.vietā ierindojās Alina Poliščuka.

Paldies vecākiem, kas palīdz skolēniem attīstīt savus talantus!

Skolotāja Olita Ļitvinska

Kugis1

eb30b4dc-f5f5-4a74-b506-056ccaf00bad

Kugis2

Kugis3

Ģeometrija ap mums

Lai gan 9.klašu skolēniem ārkārtas situācijas dēļ eksāmeni nav jākārto, tomēr savas zināšanas viņiem parādīt iespēja bija. Un to viņi, skolotājas Dainas Mikitānes rosināti, darīja mazliet neparastākā un interesantākā formā. Skolēniem bija iespēja veidot prezentācijas par telpiskajiem ķermeņiem un tos ieraudzīt mākslā, arhitektūrā vai mums apkārt ikdienas sadzīvē. Daži rakstīja jaunrades darbus par plaknes figūrām, to īpašībām un elementiem. Lai arī jums izdodas saskatīt ģeometriskās figūras savā apkārtnē!


Radoši darbīgais pavasaris 2.b klasē

 2.b klases skolēni mācību gada noslēgumā raksta, veido, zīmē radošos darbus.

Latviešu valodā skolēni rakstīja dzejoli “Es uzzīmēšu” un  noformēja to. Lasot dzejoļus, var uzzināt, kas tad skolēniem ir galvenais, kas viņiem patīk, ko viņi mīl.

Mājturībā, pastaigājoties un atpūšoties, vajadzēja salikt attēlu no dabas materiāliem. Kāds palīgā ņēma arī sava ledusskapja saturu. Sanāca interesanti un radoši darbi.

Un kur tad bez pavasara! Vizuālajā mākslā katrs zīmēja savu pavasari. Lai visiem  krāsains pavasaris kā skolēnu zīmējumos!

 Skolotāja O.Ļitvinska

Pavasaris1

Pavasaris2

Pavasaris3

Pavasaris4

Pavasaris5

Pavasaris6

Pavasaris7


Kas dzīvē vissvarīgākais? Protams – ģimene!

 6.klašu skolēni stāstīja par savām ģimenēm vāciski. Gatavojot savus stāstus, viņi iemācījās strādāt ar digitālo rīku Padlet. Tādā veidā var ļoti mūsdienīgi un interesanti prezentēt savus darbus un gūt noderīgu pieredzi.

Paldies skolēniem par izciliem radošajiem darbiem saka vācu valodas skolotāja Jūlija Šarova!

Screenshot_2020-05-15_Meine_Familie_6_b_Klasse

Screenshot_2020-05-15_Meine_Familie_Klasse_6_c

Pārsteigums un prieks mammām

2.a klases audzēkņi sāka gatavoties Mātes dienai jau 27. aprīlī. Kopā ar skolotāju Allu Laizāni skolēni mācījās uzklāt galdu, gatavoja apsveikuma kartītes, mācījās dzejoļus. Mātes dienā bērni iesaistīja māmiņas īpaši sagatavotā kvestā. Bet māmiņām patīkamākais pārsteigums bija tas, ka bērni mēģināja pagatavot cienastu. 2.a klases dēlu un meitu māmiņas tika iepriecinātas no visas sirds!

 

EdiensMammai_1

EdiensMammai_2

Daugavpils 3. vidusskolas koris "Es gribu kā bērns vēl just"

Tapusi ārkārtas situācijas aktuālā prece

9.klases skolēni kopā ar skolotāju Jeļenu Salogubi mājturības un tehnoloģiju nodarbībās veidoja šobrīd tik aktuālo izstrādājumu "Sejas aizsargmaska". Skolēni arī prot to reklamēt un pamatot materiālu izvēli. Sejas maskas sanāca ļoti dažādas gan dizaina risinājuma, gan materiālu izvēles dēļ. Ja sejas masku lietošana publiskā vidē būs obligāta prasība, skolēni tam jau ir gatavi! Arī tiem, kuri kārtos eksāmenus, būs jālieto sejas maskas. Ja jums vēl nav savas oriģinālās sejas maskas, idejas varat pasmelties fotogrāfijās!

9kl_maska1

9kl_masak2

Vārdiem arī ir vietnieki

Vietniekvārdus var apgūt arī radoši. Skolotāja Kristiāna Rancāne ļoti lepojas ar 6.a klases skolēniem, kuri piedāvā savas idejas, kā apgūt mācību vielu. Šoreiz skolēni mācījās par vietniekvārdiem un sagatavoja zināšanu pārbaudes uzdevumus visai neierastā veidā. Drosmīgākie savus darbiņus labprāt parāda plašākai publikai. Vai varat visu izpildīt pareizi?

MilanaKlavina

Ervins1

 

3.b klases skolēni kopā ar skolotāju Evitu sveic visas māmiņas Mātes dienā!

Mtes_diena_3.b

Mātes dienai tuvojoties

Pat ja valstī ir ārkārtas situācija, maija otrajā svētdienā tiks svinēta Mātes diena. Skolotājas Gaļinas Čekanes rosināti, 5.a un 5.b klases skolēni krievu valodas stundā rakstīja teikumus par savu māmiņu.

mates_dienai

Katram savs sprīdis un Sprīdītis

Runājot par Annas Brigaderes pasaku lugu "Sprīdītis", 5.b klases skolēni kopā ar skolotāju Kristiānu Rancāni centās iejusties šajā lugā. Tika veidoti radošie darbi, kuros skolēniem bija iespēja nodarbināt savu fantāziju, jo nebija noteikts, kādā tehnikā darbu veidot. Daži zīmēja, citi veidoja, bet vēl kāds veidoja darbu, izgriežot formu no papīra. Lai saprastu, cik tad mazs ir Sprīdītis, skolēni mērīja savu "lielo sprīdi" un "mazo sprīdi". Izdevās dažādi, bet bija interesanti. Galvenais, ka skolēni darbojās ar prieku un no sirds! Lai prieks tiek arī jums!

collage

collage2

Esmu dzejnieks!

2.a klases skolēni kopā ar skolotāju Allu Laizāni mācījās, kas ir atskaņas. Lieti noderēja izglītojošās videostundas un piemēri no literāriem darbiem (N.Nosovs “Nezinītis un viņa draugi”). Skolēni centās vērtēt un analizēt. Īpaši interesanti bija izmēģināt dzejot pašiem. Pirmajai reizei – izcili!

Dzeja_1

Dzeja_2

Dzeja_3

Dārzs uz palodzes – kāpēc nē?

Skolotājas Arinas Matvejevas rosināti, 4.klases skolēni šonedēļ izveidoja palodzes dārzu. Tagad skolēniem mājās aug pētersīļi, dilles, sīpoli, tomāti un salāti – pat uz veikalu var neiet. Tika izmēģināta stundu www.tavaklase.lv, veicās ļoti labi! Un lai viss iestādītais aug griezdamies!

Darzs2

Darzs1

Vai sviestmaizes prot smaidīt?

1.c klases skolēni, skolotājas Ivetas Kaķeševas iedvesmoti, apvienotajā vizuālās mākslas un mājturības un tehnoloģiju stundā gatavoja sviestmaizes. Bērni iepazinās ar sviestmaižu gatavošanas pamatprincipiem, drošības noteikumiem un tad darbojās paši. Savos darbiņos viņi bija ļoti radoši un aktīvi, darbojās ar lielu prieku! Savukārt skolotājai bija liels prieks un gandarījums redzēt smaidīgas, kreatīvas un interesantas maizītes – jo tādi ir to autori! Liels paldies visiem par radošu darbiņu!

Sviestmaize1

Sviestmaize2

Sena glezna jaunā izpildījumā

 5.-6.klašu skolēni kopā ar skolotāju Gaļinu Čekani mēģināja iedzīvināt P.Rešetņikova gleznu “Atkal divnieks” šodienas situācijā. Bērniem bija iespēja atcerēties vai iedomāties, kā viņi jūtas, kad skolā saņemta slikta atzīme. Katrs skolēns varēja radoši izpausties un iesaistīt “gleznā” savus dalībniekus. Daži zīmēja, daži – fotografējās, un visiem bija interesanti.

resetnikov_opjatj_dvojka

Vāru, vāru putriņu...

6.klasēm pagājušā nedēļa bija “putras nedēļa”. Skolotāju Jeļenas Salogubes un Arinas Matvejevas sadarbības rezultātā bērni gatavoja putru mājturības stundā un zīmēja putras recepti vizuālās mākslas stundā. Sanāca jauki. 

Daudziem izdevās burvīgi ēdienu noformējumi. Bija gan saldas putras, gan vienkārši ar sviestu, bija arī kā garnējums (griķi ar kotletēm) un arī tādas, kas vārāmas multivāres katlā. “Putrošanās” izdevās varena – to arī jūs varat redzēt fotogrāfijās!

Attels2

Attels1

246E9F5E-6D81-41AC-B11C-3923E42C4923

E4FAC6C3-F635-47D1-BAE6-E67C26FB8DB4

CollageMaker_20200421_103028963

2020-04-05_21.46.28

C73316CC-F802-4877-86ED-438DD5BB4AFE

IMG_20200409_183510

Capture11

Kas notiek aiz loga?

2.a klases skolēni kopā ar skolotāju Allu Laizāni ir čakli pastādājuši apvienotajās vizuālās mākslas un mājturības un tehnoloģiju stundās. Tēma ir atbilstoša situācijai, kad jāpaliek mājās: “Skats pa logu”. Bērni attīstīja prasmes skicēt un strādāt ar plastilīnu. Vispirms viņi veidoja vēlamā attēla skici, darba lapu sadalot zemes, meža, gaisa un debesu sfērā. Turpmākais darbs notika ar plastilīnu, to ieklājot vajadzīgajās vietās un veidojot krāsainu darbiņu. Attēli gan mūs aizved ziemas vakara noskaņās, bet dienās, kad aiz loga arī aprīlī puteņo, atgriešanās aukstākajā gadalaikā nav nekāds pārsteigums.

SkatsPaLogu

5.klašu skolēni – jautrie pavāri

Kā jau katru pavasari, visiem cilvēkiem trūkst vitamīnu. Lai šo trūkumu vismaz daļēji kompensētu savās ģimenēs, 5.klašu skolēni praktiski strādāja virtuvē, pirms tam, protams, rūpīgi nomazgājot gan rokas, gan izejvielas. Skolotājas Jeļenas Salogubes virtuālajā vadībā tika gatavots un radoši noformēts ēdiens no augļiem. Gurķu krokodils, banānu F-1, ābolu-bumbieru-vīnogu ezis un vēl, un vēl… Palikt mājās un kopā ar vecākiem gatavot un degustēt ēdienus ir forši! 

5kl_uzturs

Vai arī jūs varat izdomāt ko interesantu un garšīgu?

5kl_uzturs1

3. un 4.klašu skolēni kopā ar vizuālās mākslas skolotāju Arinu Matvejevu novēl visiem sirsnīgas un gaišas Lieldienas!

Lieldienas1

Lieldienas2

Attīstām loģisko domāšanu un iztēli

6.aprīlī skolotājas Jeļenas Salogubes vadībā mājturības un tehnoloģiju nodarbībā 5.klašu skolēni mācījās precīzi mērīt un rūpīgi griezt. Šajā darbā viņiem palīdzēja puzle spēle "tangram".

tangram1_5kl

Spēles mērķis: izveidot īpašu formu (iepriekš dots tikai siluets vai kontūra), vienlaicīgi izmantojot visas septiņas figūras, kuras nedrīkst pārklāties. Žēl, ka karantīnas laikā nav iespējams izzāģēt tangram puzles detaļas no saplākšņa, lai varētu spēlēt ar visu ģimeni laiku pa laikam. Tangram attīsta loģisko domāšanu un iztēli, kas ir noderīgas jebkuram cilvēkam neatkarīgi no vecuma

Paldies aktīvajiem skolēniem, kuri izveidoja visvairāk dažādu formu!

tangram_5kl

Ko lasa 2.a klase?

Kurš teica, ka bērni nelasa? Skolotāja Gunta Ivanova pārliecinājās, ka otrklasnieki lasa ļoti dažāda žanra grāmatas - gan pasakas, gan stāstus, gan detektīvus. Ieskatieties, vai varat atpazīt varoņus! Varbūt pašam ir vērts izlasīt kādu no šīm grāmatām…

Lasisana

Ar mākslu – pret vīrusiem!

Katram šajā attālinātajā mācību procesā ir savi pārdzīvojumi un slodze pie datora, kuru 7. un 9.klašu skolēni mazina ar vizuālās mākslas un skolotājas Ilmas Kupcovas palīdzību. Māksla viņiem šobrīd ir kļuvusi par sava veida terapiju. Septītklasnieki zīmēja savus iekšējos draugus/monstrus, kuri viņiem uzlabo noskaņojumu, bet devītklasnieki izpaudās karikatūrās un komiksos, jo bez humora šajā grūtajā laikā neiztikt!

 

7

9

 8.A klase krievu literatūras stundā.

8.a_lit_ra

Skolotājas Arinas Matvejevas vadībā šonedēļ 3.klašu skolēni veidoja savus pašportretus, izmantojot videospēles MINECRAFT tēlus. Mēģiniet atpazīt!

7DFCF20D-DD30-4EBE-967F-9298C261BB92

4.klašu skolēni mājturībā un tehnoloģijās veidoja folijas cilvēciņus, dažiem izdevās izveidot pilnu māju ar cilvēciņiem un pat mēbelēm. Neparasti, bet ļoti interesanti!

CE6A5013-56AA-40C9-9A55-C0285777AAFB

Vizuālajā mākslā 4. un 5.klašu skolēni veidoja zīmējumus plakātus, kas atgādina šībrīža drošas uzvedības noteikumus un motivē aktīvi darboties mājās. Skatieties un iedvesmojieties!

 

Noteikumi1

 

 

Noteikumi2

Noteikumi3


Ir tik skumīgi visu laiku būt četrās sienās... Tāpēc 3.a klases skolēni kopā ar skolotāju Allu Laizāni nolēma uzaicināt viesus! Protams, ne jau uz mājām, jo to tagad nedrīkst, bet virtuāli. Kas tie bija par viesiem, arī jūs varat uzzināt, izlasot L.Mezinova dzejoli “Četras viešņas”. Bērni krievu valodas un literatūras stundā lasīja dzejoli, noteica tā tēmu un atrada katra gadalaika aprakstu. Izrādās, kas četras viešņas bija četri gadalaiki! Skolēni arī uzzīmēja tā gadalaika portretu, kurš katram visvairāk iepatikās. Tā bērniem, neizejot no mājām, izdevās satikties ar interesantiem ciemiņiem.

Pavasaris

Kaut gan mājturības un tehnoloģiju priekšmets vairāk saistīts ar praktiskām nodarbībām, skolotāja Jeļena Salogube kopā ar saviem audzēkņiem atrada iespēju digitālā vidē radīt skaistas draudzības aproces. 7.klases skolēni nodarbojas ar draudzības aproču pīšanu tiešsaistes vietnē, apgūstot jauno lietišķās mākslas tehniku – kumihimo. Veidot virtuālus darbiņus labi padevās gan meitenēm, gan zēniem. 

MyCollages_1Dažus skolēnus tik ļoti aizrāva šis darbs, ka viņi ķērās pie reālu draudzības aproču meistarošanas. Un izrādās – arī tas viņiem izdevās daudzveidīgi un pavasarīgi krāsaini!

kumihimo_1

9.klases skolēni, protams, distancēti apgūst arī mājturību un tehnoloģijas. Skolotājas Jeļenas Salogubes vadībā šoreiz viņi radoši strādāja tinkercad.com vietnē, veidojot 3D modeļus. Jaunieši izlēma pafantazēt, kāds īsti izskatās šobrīd aktuālais koronavīruss. Piekritīsiet taču, ka viņiem darbi labi izdevās!

MyCollages_9kl

3.b klases skolēni tagad atrodas tik tālu viens no otra... Viņi noteikti vēlētos satikties un būt kopā, bet šobrīd tas nav iespējams. Tāpēc savas domas par draudzību bērni pauda aplicējot. Vai redzat, cik ļoti mazie ilgojas pēc saviem klasesbiedriem?

Draudzbas_simbols

Attālināto mācību 1.nedēļa bija liels izaicinājums sākumskolas skolēniem un viņu vecākiem. 2.b klases skolēni ļoti centās. Tas redzams viņu atsūtītajos darbos.Sociālajās zinībās skolēni pētīja to produktu etiķetes, kas atrodas viņu virtuvē un ledusskapī. Pēc izpētes darba viņiem vajadzēja uzzīmēt un atsūtīt sava izdomātā produkta etiķeti.

etiketes

Lieliem soļiem atnācis pavasaris. Mājturībā 2.b klases skolēni veidoja tulpju “dārzu”. Vērtējiet paši, kā tas viņiem izdevies!

tulpes

Latviešu valodā 2.b klases skolēni ne tikai rakstīja, bet arī turpināja lasīt savas iemīļotās grāmatas un stāstīja skolotājai, zvanot WhatsApp video zvanā. Tā skolēni neaizmirsīs arī sarunvalodu.

06763848-41E7-480C-A120-FC2C57A165C6_1

Pavasaris saistās ar putnu dziesmām, saules stariem, pienenēm un ..., protams, ar mīlestību. Mīlestības tēma, kas parādās J.Poruka fantāzijā “Pērļu zvejnieks”, latviešu valodas un literatūras skolotājas Ļ.Kravcevičas vadītajā konsultācijā likās apspriešanas vērta četrdesmit vienam 11.klases skolēnam. Saulainā diena rosināja domu lidojumu un pārdomas par mūžam aktuālo tēmu... šoreiz attālināti...

11kl_lat_v

Mācoties attālināti, ļoti noder informācijas tehnoloģijas. Tomēr cilvēks, kurš ir brīvs un radošs, nav atkarīgs no tām. 3.b klases skolēni pierāda, ka teiciens “Mājās pat sienas palīdz” šobrīd ir īpaši aktuāls, un tieši mājās radošais gars ir īsti brīvs. Apgūstot sociālās zinības un mājturību, tapis “Cilvēciņš”, turklāt tam nav bīstams koronavīruss!

Cilvci_3.b

12.b klase mācās matemātiku attālināti. Lai gan skolotāju Natāliju un skolēnus šķir kilometri, domās un spējā veidot dialogu viņi ir vienoti!  Viss notiek: skolotāja skaidro, skolēni apgūst zināšanas!

inCollage_20200330_084045357

Pirmā attālināto mācību nedēļa aizvadīta veiksmīgi! Gan skolotāji, gan skolēni, gan vecāki izveidoja ciešu sadarbības tīklu, lai sniegtu atbalstu cits citam. Skolotājiem īsts izaicinājums bija meklēt un atrast jaunus darba veidus, lai attālināti nodrošinātu pilnvērtīgu mācību procesu. Skolēni ar tādu aizrautību iesaistījās jaunā veida mācībās, ka pārsteidza savus skolotājus ar neparastu aktivitāti, pildot uzdevumus. Pašvadīta mācīšanās ir kļuvusi par galveno kompetenci! Vecāki, savukārt, apguva jaunas digitālās prasmes un kļuva par svarīgāko atbalstu pedagogiem un saviem bērniem.

daug_3_vsk_skoleni

Neliels ieskats šīs nedēļas notikumos

Franču valodas stunda, izmantojot zoom.us platformu. Visi mācās ar smaidu – prieks satikties vismaz videoformātā!

francu_st

Robežas ciet, visu projektu braucieni atcelti, bet skolotāji no dažādām valstīm tiekas virtuālajā vidē un plāno projektu darbu un aktivitātes skolēniem.

projektu_darbs

Krievu literatūras stunda notiek zoom.us konferences veidā, bet atgriezenisko saiti sniedz Google Forms izmantošana. Paveikto redz gan skolotāja, gan paši skolēni.

krievu_st

krievu_refleksija

3.-6.klašu skolēni nodarbībās netērē laiku velti, karantīnas laikā viņi attīsta savas radošās spējas. Zīmē, veido rotaļlietas, krāso un piedalās stundās ar jaunām idejām saviem darbiem. Ir svarīgi prast atrast laiku vispusīgai attīstībai, it īpaši, ja iziet no mājas nav iespējas. Paldies viņiem par darbiem un motivāciju strādāt tālāk!

majturiba1


majturiba2

 

Noderīgi

Pieslēgties e-klasei

uzdevumi_logotips

 macibu_gram

obligata_litra

 

Saites

 DPIP

ES
VISC
Erasmus
DZM
LVA
Daugavpils 3. vidusskola