Jauna pieeja arī 3.klasē

pieeja10

   Jaunais mācību gads sākās ar jaunu – kompetenču pieeju – mācību satura apguvē 1., 4., 7. un 10.klasēs, tomēr šī pieeja var atsvaidzināt un dažādot stundas arī citās klasēs.

   3.b klases skolēniem notika stundas sociālajās zinībās, mājturībā un tehnoloģijās un vizuālajā mākslā “Apģērbs”. Mājturības un tehnoloģiju stundās skolēni vispirms iepazinās ar dabiskā auduma materiāliem, uzzināja, no kā gatavo dabiskos materiālus. Linu audumu auž no linu augiem, kas aug arī mūsu Latvijā, iegūtajām šķiedrām, kokvilnas audumu gatavo no kokvilnas augiem, savukārt vilnas auduma izejviela ir cirpta no mūsu pašu aitiņām, bet zīda audumam nepieciešamo pavedienu iegūst no zīdtauriņu kāpuru kūniņām. Skolēni izvēlējās vienu no auduma veidiem un uzzīmēja auduma rakstu. No izvēlētā materiāla un uzzīmētā raksta skolēni vēlētos pagatavot kādu sev nepieciešamu apģērbu vai saimniecisku mantu, piemēram, kleitu, kreklu, dvieli, spilvendrānu u.c.

   Sociālo zinību stundās tika turpināta mājturības stundā iesāktā tēma, runājot par dažādiem apģērba veidiem. Skolēniem bija interesanti uzzināt, kā radās pirmais apģērbs, kādēļ tas bija nepieciešams, kā tas attīstījās, kāds apģērbs šobrīd ir moderns, kā jākopj apģērbs. Iegūtās zināšanas skolēniem bija jāparāda grupu darbā. Katra grupa izvēlējās vienu apģērba veidu, piemēram, cepures, jakas, apavi u.c. Skolēni veica iepriekšējo sagatavošanās darbu: sadalījās grupās, grupā sadalīja darbus, precizēja, kādu informāciju katrs meklēs.

   Man prieks, ka skolēni bija ļoti labi sagatavojušies grupu darbam, tāpēc darbs stundā ritēja raiti. Skolēni strādāja ar interesi, jo varēja arī izmantot telefonus informācijas meklēšanai. Prezentācijas bija interesantas un radoši gatavotas.

 Informāciju sagatavoja:

Daugavpils 3.vidusskolas

skolotāja

Olita Ļitvinska

pieeja1

pieeja2

pieeja3

pieeja4

pieeja5

pieeja6

pieeja7

pieeja8

pieeja9

 
Daugavpils 3. vidusskola